Het schrijf lab

De hulp van een marketing bureau

Wanneer je ervoor wil zorgen dat je meer gerichte bezoekers op je website krijgt. Die ook meer actie ondernemen dan dat er nu gebeurt, maar je weet niet zo goed hoe je dit voor elkaar moet krijgen. Dan is het handig om in gesprek te gaan met een marketing bureau. Zij kunnen jouw bedrijf namelijk helpen met alle digitale uitdagingen waar jullie tegenaan lopen. Natuurlijk zou je dit als bedrijf ook zelf kunnen doen, maar vaak heb je daar minder verstand van en gaat het ook weer ten koste van andere werkzaamheden. Het is dus vaak effectiever om samen met een marketing bureau aan de slag te gaan. Binnen een marketing bureau zitten er vaak mensen met verschillende expertises. Hier kan je dan allemaal gebruik van maken en advies van krijgen. Door samen een strategie op te stellen kan je streven naar het behalen van het maximale rendement. Dit is natuurlijk iets wat veel bedrijven graag willen. 

 

Conversie optimalisatie 

Vaak begint het eerste gesprek met een marketing bureau met het kennismaken. Beide bedrijven leren elkaar kennen en vertellen hoe ze deze samenwerking voor zich zien en waar ze heen willen gaan. Vervolgens gaat het marketing bureau aan de slag om een strategie te maken hoe dit het beste voor deze specifieke situatie kan worden aangepakt. Vaak zitten er in deze strategie meerdere technieken om dit doel te bereiken. Een van die technieken kan bijvoorbeeld conversie optimalisatie zijn. Dit kan als een onbekende term klinken, maar maak je geen zorgen, er zal ook een conversie optimalisatie specialist bij zijn. Waardoor het dus helemaal niet erg is als de term je nu nog niks zegt. Het doel van de conversie optimalisatie is om de site elke maand te verbeteren. Zo wordt de user experience geoptimaliseerd, dit wordt gedaan aan de hand van een analyse aan het begin van het project. Door te kijken naar de data die er op dit moment is. 

 

Een actieplan

Vervolgens wordt het bezoekersgedrag geanalyseerd en een korte termijnplan actieplan opgesteld waarin de acties staan om dit op korte termijn al te verbeteren. Bij het verbeteren hoort de al eerdergenoemde user experience, maar ook nieuwe designs voor de website en personalisatie van de marketing. Uiteindelijk kan dit voor veel meer gericht verkeer op de website zorgen en dat helpt dus ook bij het streven naar het maximale rendement. Het is fijn als je hierbij advies en hulp krijgt van een online marketing bureau, zodat je dit niet allemaal zelf hoeft uit te zoeken en er wel op vooruit gaat.